2014. június 28., szombat

SOROZATISMERTETŐ - Angel Eyes (Angyalszemek)

Dél-koreai sorozat
Készült: 2014
Részek száma: 20
Műfaj: romantikus, melodráma
Szereplők: 
Lee Sang Yoon (The Duo, My Daughter Seo Young, Goddess of Fire)
Koo Hye Sun (Boys Over Flowers, The Musical, Take Care of Us Captain)
Kim Ji Suk (The Vineyard Man, Chuno, Personal Taste)
Jung Jin Young (Brain, Love Rain)
Hyun Jyu Ni (Beethoven Virus, Oohlala Couple)
Kang Ha Neul  (Monstar)
Nam Ji Hyun (Queen Seon Deok, Will It Snow for Christmas?, To the Beautiful You)


Az Angel Eyes-ra úgy fogok emlékezni, mint arra a sorozatra, amelyikben már majdnem megkedveltem Koo Hye Sun színésznőt. Azon alakítások után, amiket eddig láttam tőle (Boys Over Flowers, The Musical 2 epizódja), nem gondoltam, hogy ez bekövetkezik. A poszterek alapján egyébként rá sem jöttem, hogy ő a főszereplő, ebben az esetben ugyanis maga a dorama is jóval hátrébb sorolódott volna a megnézendők listáján. A sorozatot dicsérő kommentek és Lee Sang Yoon miatt kezdtem bele, akitől elvártam, hogy ezúttal is megvillantsa a csibészes mosolyát.


Az első pár rész a szereplők fiatalkorával indít. Főhősünk a 19 éves Park Dong Joo (Kang Ha Neul) titkon bele van zúgva a planetáriumban dolgozó, nála 1 évvel idősebb Yoon Soo Wan-ba (Nam Ji Hyun). A srác az édesanyjával és a súlyos beteg kishúgával él, miután tűzoltó édesapja egy alagútomlásnál mentés közben az életét veszti. Dong Joo kiváló tanuló, de besegít az édesanyjának is, hajnalonként házhoz szállítja a vevőknek a házi készítésű kásájukat. Egy nap végre alkalom kínálkozik, hogy közelebb kerüljön csodálata tárgyához, ugyanis az osztály kirándulást tesz  a planetáriumba. Meg is történik a nagy találkozás, ám Yoon Soo Wan szabályszerűen keresztülnéz rajta. Csak kis idő után esik le a tantusz Dong Joo-nál, hogy miért: mert a lány – világtalan.
Végül persze ez hozza össze őket, és summa summarum, kialakul az a bizonyos egész életre kiható, első szerelem.


Igen ám, de az ilyen történetekben mindig lenni szokott egy fordulópont is, ebben az esetben nem más, mint Dong Joo édesanyjának autóbalesete. Az asszonyt súlyos sérülésekkel beviszik a kórházba, ahol aláír egy rendelkezést, miszerint halála esetén donorként ajánlkozik fia barátnőjének szemműtétjéhez. Bár minden jel arra mutat, hogy az anyuka felépül, Yoon Soo Wan apjának (Jun Jing Young) – miután tudomást szerez a szervfelajánlásról – vállára telepedik a kisördög és csúnya, gonosz dolgokat suttog a fülébe…
Dong Joo anyja váratlanul meghal, ez pedig azt jelenti, hogy megnyílik a lehetőség a lány szemműtéte előtt. A megtört szívű Dong Joo azonban ennek már nem lehet szemtanúja, mert sürgősen Amerikába kell utaznia, hogy leukémiás kishúga megfelelő kezeléshez juthasson. Hagy hátra ugyan a szerelmének egy búcsúlevelet a címével, azonban ez soha nem jut Soo Wan kezei közé…
12 évnyi elválás következik főhőseink életében és ezzel jópár változás is együtt jár. Amikor Dong Joo (Lee Sang Yoon) visszatér Amerikából – immár orvosként -, szembesülnie kell azzal, hogy az angyali szemek birtokosa (Koo Hye Sun), aki mostmár látó ember, fel sem ismeri, ráadásul boldog párkapcsolatban él valaki mással. Kisvártatva az is tudomására jut, hogy a személy, aki őt Amerikában felkarolta, taníttatta, s akit apjaként szeret, valójában első szerelme édeszülője…
A fentiekből sejthető, hogy mesénkben lesz jócskán bonyodalom, sőt egy duplacsavar is, mégis azt kell mondanom, hogy egyedi és újszerű megoldásokat hiába várunk tőle. Minden a szokásos dráma-forgatókönyv szerint alakul. Véletlenül kihallgatott sötét titkok (mert persze puszta kíméletből az igazságot mindenki rejtegeti), áskálódás, a konfliktusok elől menekülés, meg persze ezek nyomán könnyek bőséges áradata. De utóbbi legalább arra jó, hogy most először láthattam Koo Hye Sun-t hitelesen sírni.

Fentiekkel senkit sem akarok lebeszélni a sorozatról, ellenkezőleg, aki szereti a megejtően romantikus néznivalót, némi önfeláldozó idiotizmussal fűszerezve, annak temérdek lehetőséget kínál a film, ráadásul a két főszereplő igazán beleéléssel játssza a hol játékosan évődő, hol gyötrődő szerelmespárt. Ha egyéb igényünk nincs, vagy a hangulatunknak épp ilyen jellegű történet a megfelelő, akkor az Angel Eyes ideális választás.
A sorozat zenei anyaga nekem nagyon tetszik, fülnek kellemes, tökéletesen illeszkedik a mondanivalóhoz. Érdekessége, hogy egy része angol nyelvű, és az egyik speciális soundtrack feléneklésére külföldi előadót is felkértek (Lasse Lindh).
Íme a hatásosan fényképezett opening, amit a letöltött verziókban nem lehet látni:



Tetszési indexem: 7/10.
A magyar felirat készítését elkezdték.

6 megjegyzés:

  1. Kedves Jackimi!
    Mindig élvezet olvasni a véleményed egy-egy sorozatról. Kifejezetten örülök, hogy ezt a doramát is "jegyzőkönyvbe vetted". :) Goo Hye Sun nekem sem tartozott a kedvenceim közé, sőt, az eddigi sorozataiból egyet sem tudtam befejezni (ez nem feltétlen az ő hibája, de egyikben sem tudtam megkedvelni), ebben viszont sikerült. És ez nagyon meglepő! :) Úgy érzem, sok ember most került csak köszönőviszonyba a lánnyal, mármint azok közül, akik nem igazán csípték a BOF-beli karakterét (vagy magát a sorozatot).
    Én egy kicsit másképp látom a sorozatot, hiszen olyan hangulatomban kapott el, amikor pont egy ilyenre vártam. Szóval objektíve lehet pár hibája, de engem megvett kilóra. A vége felé kezdett leülepedni a dolog (1 évre elmegy, mert hiába szeretik egymást mindketten, azért még sírjunk egy kicsit), de a 19. rész "mi lett volna ha"-ja felelevenítette bennem azokat a pillanatokat, amiket az első két rész tökéletessége okozott. Szóval én megszerettem ezt a kis sorozatocskát. Meglepő egyébként, hogy hétvégi sorozathoz képest csak húsz részes volt.

    Egyébként, nézed Lee Dong Wook új sorozatát, a Hotel King-et? Vagy Jun Ki visszatérését, a Joseon Gunman-t? Esetleg a Trot Loverst? :)

    Üdv:
    Nevala

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Nevala!
      Örülök, hogy megírtad a véleményedet :-)
      Pont sikerült megnevezned azt a három jelenleg futó sorozatot, amelyiket a vetítéssel együtt követek. Hogy találtad ki? ;-) Egyelőre mindhárom tetszik.

      Törlés
    2. Szia, Jackimi!
      Én a Hotel King-et nem nézem a három közül sajnos, hiába szakad meg a szívem, hiszen Lee Dong Wook szerepel benne. Milyen? Érdemes arra a harminckét órára? Jó ez a "felmelegített káposzta"? ;)
      A Joseon Gunman eddig nekem nagyon tetszik, a Trot Lovers pedig amolyan hümmögősen elmegy... de természetesen még pár részt megnézek majd belőle a vetítéssel együtt.

      Nevala

      Törlés
  2. Azt hiszem, én még nem láttam olyan koreai filmet, ami ne tetszett volna. Minden színész, színésznő, független attól, hogy negatív a szerepük..elvagyok bűvölve tőlük. Eddig láttam kb 400 filmek/sorozatot, egyre sem tudom azt mondani, hogy na azért ez nem volt jó.

    VálaszTörlés
  3. "megejtően romantikus néznivalót, némi önfeláldozó idiotizmussal fűszerezve" - :) és tényleg - ennek ellenére szeretem

    VálaszTörlés
  4. Nem tudom letölteni.

    VálaszTörlés