2011. október 11., kedd

TRÓNOK HARCA – 1. évad – a sorozat rövid összegzése


Végignéztem, és sajnos meg kellett állapítanom, hogy az első benyomások helytállóak voltak. Valahogy, valamiért az alkotóknak nem sikerült megtalálniuk azt a hangulatot, amit én a könyv lelkének tartottam. Belátom, ez egy nagy költségvetésű sorozat, tehát be kell váltania a hozzá fűzött reményeket (nézőszámot). De hogy ebből az okból miért kellett a filmet a könyvben fellelhető összes (amúgy szükséges) közönségesség gyűjtőhelyévé tenni, az érthetetlen. A sok trágárság, szex és véres jelenet szinte átvette a vezérfonalat a történet egésze felett. Talán az alkotók attól tartottak, a Trónok Harca önmagában nem elég érdekes ahhoz, hogy elérje az elvárt nézettségi rátát? Pedig állítom, hogy az.
Ha pozitívumot kell keresnem, a képi megvalósítás tetszett leginkább. Vagyis jobbára csak az. A színészi alakításra sem lehet panaszom, az már egyéni problémám, hogy némelyik színészt nem tartottam jó választásnak a szerepére (Robert királyt, Catelyn Starkot, Lysa Starkot, Renlyt, és még sorolhatnám). 900 nyomtatott oldalt nyilván nehéz 8, egyenként 55 perc körüli részbe zanzásítani, ez teljesen nyilvánvaló, de meg lehetne oldani, hogy a nézőnek ne legyen hiányérzete. Nekem volt, és továbbra is azt tartom, hogy aki nem ismeri a könyvet, nehezen fog kiigazodni a szereplőkön és a történeten. Arról nem is beszélve, hogy a sok korhatáros jelenet azt az időt rövidítette meg, amit az információ átadására fordíthattak volna.
Azt hiszem, könyvpárti maradok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése